Yeni nesil dijital dünyada işletmeler, hız kesmeden bilişim sektörüne geçiş yapmaya süratli bir şekilde devam ediyorlar. Her gün rakamlarla ifade edilemeyecek şekilde milyonlarca belki de milyarlarca içerik dijital dünyaya bırakılıyor. Bu kadar bilgi akışının olduğu  sanal alemde, insandan çok,  asıl görevi “akıllı robotlar” üstleniyor. Sektörün önde gelen Arama motor şirketlerinin üretmiş olduğu bu robotlar, internet dünyasında ki içerikleri belli bir sınıfa ayırıp kategorize ediyor ve kendi standartlarına uygun en iyi içeriği ilk sayfaya çıkarıyor.

Arama motorlarının koymuş olduğu standartların uygulanıp içerik haline getirilmesine SEO uyumlu makale diyoruz.

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?

SEO uyumlu makale yazmak için, arama motorlarının web sitemiz den istemiş olduğu SEO uyumlu içerik standartlarının ne olduğunu öğrenmemiz lazım. Bunları nereden bulacağız derseniz? Tabii ki de arama motorlarının kendi web sitelerinde bu standartların neler olduğunu görebiliriz. Tüm detaylar olmasa da bu detayların bazıları yer alıyor. İşte o detaylardan bazıları;

Anahtar Kelime Analizi

Öncelikle şu konuda bir karar vermemiz gerekiyor. Kime yönelik içerik üretiyorum? Ürettiğim içerikleri hedef kitlemdeki kullanıcılar nasıl bulabilir? Bu içeriklerde hangi kelimeleri kullanmam gerekiyor? Bu sorulara cevap bulduktan sonra içeriğimizde hangi kelimeleri kullanacağımıza karar vermek için arama motoruna konumuzla ilgili metni yazıyoruz. Metni yazdıktan sonra arama motorunun altında çıkan onlarca alternatif aranmış kelimeyi görüyoruz. Kullanıcılar tarafından en çok aranmış olan bu kelimelerden birkaç kelime seçip metnimizde kullanmaya çalışıyoruz. Bu konuda daha profesyonel düşünüyorsanız Ahresd

Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime analizini uyguladıktan sonra, anahtar kelimelerimizi metnimizin içerisinde belli bir oranda kullanmamız gerekiyor. SEO uyumlu bir içerik için Örnek olarak 100 kelimelik bir yazıda bu rakam   % 1,5 -2 oranındadır. Aynı zamanda  kullanılan kelimelerin art arda olmaması gerekmektedir. Anahtar kelimelerin eş ya da yakın anlamlı olması da arama motorlarının sevdiği diğer hususlardan biridir.

Görsellerde Anahtar Kelime Kullanımı

SEO uyumlu makale, yalnızca kelimelerin oluşturduğu yazılardan ibaret değildir. SEO makaleleri aynı zamanda görsellerinde sıklıkla etkili kullanıldığı içeriklerdir. Kullanılan görsellerin de anahtar kelimeleri vardır. Görsel arama yaptığımız zaman, karşımıza görsellerin çıkmasının sebebi görsellerin anahtar içeriklerle donatılmasıdır. Görsel kategoride de üst sırada olmak istiyorsak. Resimli içeriklere metnimizde yer verip, alt etiketlere görselle uyumlu kelimeye yer vermemiz gerekiyor. Görsel içeriklerin özgün olması da bizi üst sıraya taşıyacak önemli faktörlerden biridir.

Özgünlük

İnternette binlerce makale olmasına karşın, web site sahipleri sıklıkla bu hatayı yapıyor. İnternette bulunan makaleyi olduğu gibi alıp kendi bloğunda yayınlıyor ve sıralamam neden bu kadar geride diyor. Sıralamanızın geri de olmasının en önemli sebebi kopya içeriktir, Arama robotları kopya olan içerikleri  çok kolay algılıyor ve son sırada bırakıp sitenin uzun vadede üst sıralara çıkmasını engelliyor. SEO uyumlu makale için en önemli kurallarından biri haline gelen bu kuralı kesinlikle uygulamamız gerekiyor. Bu yüzden yazılan içeriğin kesinlikle kopya olmaması gerekiyor.

H Etiketi (Heading)

Heading tags olarak geçen bu etiketler, aslında metnin başlıklarının belli bir düzende hareket etmesini sağlayan düzendir. Etiket olarak 6 ya ayrılır; ilk sırada h1 olarak başlayıp,  H6` ya kadar devam eder.

H etiketi nasıl kullanılır?

H1 etiketi metinde kullanmamız gereken ilk başlıktır. Bu başlık en önemli başlıktır. Çünkü: Kullanıcı okumaya devam edip etmeme kararını h1 etiketinde  kullandığımız cümlelere göre karar veriyor.

Bu yüzden h1 etiketinde kullanacağınız cümleler mutlaka, sade ve akıcı olmalıdır.

Birden fazla kullanmayıp içinde alt başlıkların da  yeralmasına dikkat edilmelidir. Etiket kullanımında olan en önemli husus hiyerarşık düzendir bu düzeni sağlamak için başlık kullanım düzenimiz h1-h2-…h5-h6 şeklinde devam etmelidir.

İçerik Uzunluğu

Makaleler okuyucuya yönelik doyurucu ve bilgilendirici içerikler içermelidir. Bu yüzden ortalama bir makalenin uzunluğu 1500-2000 kelime arasında olması gerektiği söylenmektedir. Yazılan yazıların okuyucuyu sıkmaması gerekmektedir. Buna engel olmak için metin parçalara ayrılabilir.

İmla Kuralları

Evet, arama motorları imla kurallarına da dikkat ediyor ve imla kurallarının uygulanıp uygulanmadığını sıralamaların derecelendirmesinde bir unsur,  haline getiriyor. Böylelikle mutlaka imla kurallarına özen göstermeye çalışmalıyız.