Bu yazı sürekli güncellenecek ve eklemeler yapılacaktır. Belli periyotlarla kontrol etmeniz faydanıza olacaktır.

Instagram üzerinden satış yapanların sayısı her geçen gün hızla artıyor. Bu durum karşısında girişimciler de pastadan paylarını alabilmek için instagram butiği açmak istiyor ve bu işin nasıl yapılacağı ile ilgili konularda araştırmalara girişiyor.

Bu makalemizde instagram butiği açmanın ve yönetmenin ipuçlarını öğreneceksiniz.

Instagram butiği nasıl açılır?

Normal bir kullanıcı hesabı alarak bu işe girişebilirsiniz. Başarılı olabilmek için marka bir isim ve kaliteli ürün portföyüne ihtiyacınız var. Bunun için ilk önce ne satacağınızı ve satacağınız ürünleri nereden ve nasıl tedarik edeceğinizi planlamalı, gerekli anlaşmaları sağlamalısınız. Butiğinize akılda kalıcı, marka değeri taşıyan özgün bir isim vermeli, mümkünse bir logo edinmelisiniz. (Paylaştığınız resimlerin köşelerine filigran şeklinde logonuzu yerleştirmek marka imajınızı sağlamlaştırır.)

Fiyatlar nasıl olmalı?

E-ticaretin yaygınlaşmasının tüketiciler için en güzel ve avantajlı yönü bence fiyat karşılaştırması yapılabilmesidir. Tüketici bir sanal mağazada 10 liraya gördüğü ürünün ismini yazarak birkaç saniye içerisinde ürünün piyasa fiyatına ulaşabiliyor ve buna bağlı olarak ürünü o mağazadan satın alıp almayacağına kolayca karar verebiliyor. Bu durum instagram butikleri için de geçerliliğini koruyor. Butiğinizde piyasa fiyatının üstünde ürünler satarak müşteri ve takipçi toplayamazsınız. Piyasa fiyatının çok altında olması da ürünlerinize ve butiğinize olan güveni sarsacaktır. Bu yüzden en mantıklı yol rekabetin çok olduğu ürünlerde çok az karla satış yapmanız, rekabetin olmadığı ya da çok az olduğu ürünlerde orta derecede ( ürün alış fiyatının %20 – 50 arası) kar marjı eklemeniz uygun olacaktır.

Instagram butiği açmak masraflı mıdır?

Butiğinizi faaliyete geçirmek için herhangi bir masraf yapmanıza gerek yok. Zamanla işleriniz büyümeye başladığında özel kargo torbaları, logo, reklam gibi şeyler yaptırabilirsiniz.

Ciddi bir kariyer düşünmüyor, günü kurtarsın yeter diyorsanız bunların hiçbirine gerek olduğunu düşünmüyorum. Ürünlerinizi kaliteli tutmanız ve müşteri ilişkileri/tanıtım faaliyetlerini sıkı tutmanız yeterli olacaktır.

 

Instagram butiğime nasıl müşteri toplayacağım?

Butiğinizi açtınız, birkaç ürün paylaşımı yaptınız ama müşteri toplayamadınız… Takipçi ve müşteri toplayabilmek için birkaç altın değerinde, basit ama etkili ipucu paylaşacağım:

  • Paylaşımlarınızda Hasthag kullanın: Paylaşımlarınıza # ile başlayan kelimeler ekleyin. Ürününüzü anlatan, sizi potansiyel müşteri ve takipçilere ulaştırabilecek hashtaglar kullanmanız oldukça faydalı olacaktır.
  • Popüler hesapların paylaşımlarına yorum yapın: Yorumlarınız konuyla alakalı olursa çok iyi olur. Yorumlarınızın sonuna aksiyona çağrı yani “2016 erkek ayakkabı modelleri için dm :)” şeklinde ibareler ekleyin.
  • Butik takipçi satın alma hizmetimizi kullanın: Türkiye’de instagram butikleri için özelleştirilmiş hizmetler sunan tek firmayız. Size sunduğumuz her takipçiyi müşteriye çevirme imkanınız var.
  • Bloglara içerik gönderin ve yorum yapın: İçeriğinizle uyumlu bloglara misafir blog yazarlığı kategorisi altında faydalı içerikler gönderip, içeriğinizin içine butik hesabınızın linkini ekleyebilirsiniz. Ayrıca yine aynı şekilde sizinle uyumlu bloglara yorum yaparak butiğinizin tanıtımını yapabilirsiniz.